Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van Vespa-Carbon-Parts.

 

Artikel 1  - Definities

  1. Algemene voorwaarden VCP en Klant, die van toepassing zijn tussen VCP en de Klant
  2. VCP, statutair gevestigd te Asten, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer:

    95518517 en BTW nummer: NL864772361B01.

  3. Klant: een (rechts) persoon die overgaat tot de aanschaf van een Product via de website.
  4. Koopovereenkomst: de koopovereenkomst die tot stand komt tussen VCP en de Klant bij aankoop van een Product.
  5. Leverancier: de partij waarmee VCP een overeenkomst heeft gesloten.
  6. Product(en): alle producten die op de website door VCP worden aangeboden.
  7. De naam VCP is VOF

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toerpassing op de bestelling van een Product en de Koopovereenkomst.
  2. Iedere klant die een bestelling plaatst van een Product aanvaardt daarmee de toepasselijkheid voor deze Algemene Voorwaarden.
  3. Deze Algemene Voorwaarden en de op grond daarvan van toepassing zijnde voorschriften en regelingen kunnen éénzijdig door VCP worden gewijzigd. Wijzigingen treden eerst in werking nadat de wijzigingen zijn bekend gemaakt op de Website. Indien een Klant na de in de vorige zin beschreven bekendmaking een bestelling plaatst voor een Product, aanvaardt deze daarmee de toepasselijkheid van de gewijzigde Algemene Voorwaarden.

Artikel 3 – Account Klant

  1. De Klant is te allen tijden verantwoordelijk voor het geheimhouden en gebruik van zijn inloggegevens (zoals gebruikersnaam en het wachtwoord) en voor de juistheid van zijn gegevens in het eigen account.
  2. De Klant verklaart in overeenstemming te handelen met deze Algemene Voorwaarden en alle toepasselijk wet- en regelgeving.
  3. De Klant dient per e-mail bereikbaar te zijn en indien door VCP verzocht tevens telefonisch.

Artikel 4Aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  1. Het aanbod is vrijblijvend. VCP is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Als VCP gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden VCP niet.
  3. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. VCP kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  4. De eventuele kosten van verzending, wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst.
  5. Het aanbod van VCP betreft custom parts. De pasvorm kan afwijken van het origineel. De klant is zelf verantwoordelijk voor het wel dan niet plaatsen van de onderdelen op zijn of haar scooter. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden VCP niet.

 

Artikel 5 – Koopovereenkomst

  1. Na acceptatie van de bestelling zal een Koopovereenkomst tot stand komen tussen de Klant en VCP.
  2. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  3. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de desbetreffende producten.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht.

  1. Bij aankoop van producten heeft de Klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de Klant.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Indien de Klant van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal de Klant het Product met alle geleverde toebehoren, indien mogelijk in de originele staat aan VCP retourneren, conform de door VCP verstrekte instructies.
  3. De Klant dient de retourzending binnen 7 dagen, nadat hij kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, te retourneren naar VCP.

De Klant dient  dit  door middel van een bewijs van verzending aan te tonen.

  1. Indien de Klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het Product niet aan VCP heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping.

  1. Indiende Klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de Klant een bedrag betaald heeft, zal VCP dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug betalen.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de Klant zelf is de Klant aansprakelijk voor eventueel waardevermindering van het Product.

Artikel 8 – Bestelling en levering.

  1. Bij plaatsing van een bestelling van een product verplicht de Klant zich er toe deze Algemene Voorwaarden van VCP te lezen en te accepteren.
  2. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 3 van dit artikel is vermeld, zal VCP geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren , tenzij de Klant akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn.
  3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de Klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de Klant geen recht op schadevergoeding.
  4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij VCP tot het moment van bezorging aan de Klant.

Artikel 8 – Betaling.

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de Klant verschuldigde bedragen direct te worden voldaan via Ideal, tenzij VCP een andere betalingsregeling heeft afgesproken met de Klant.
  2. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan VCP te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de Klant heeft VCP behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de Klant kenbaar gemaakte kosten in rekening te brengen.

Artikel 9 – Klachtenregeling.

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 1 maand volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij VCP, nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd.
  2. Bij VCP ingediende klachten worden binnen een termijn van14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbare langere verwerkingstijd vraagt, wordt de Klant binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. Bij klachten dient de Klant zich allereerst te wenden tot VCP.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Een klacht schort de verplichtingen van VCP niet op, tenzij VCP schriftelijk anders aangeeft.
  6. Indien een klacht gegrond wordt verklaard door VCP, zal VCP naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 10 - Toepasselijk recht.

  1. Op overeenkomsten tussen VCP en de Klant waarop deze Algemene Voorwaarden betrekking hebben , is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de Klant woonachtig is in het buitenland.